Jerebu...

pedih nyer pipi ku bila di tiup angin jerebu...
mata pun mula lah berair...
hukhukhuk...tekak mula rasa gatal...
teruk sangat jerebu hari ni...
kenapa lah pihak sekolah tak istihar cuti jer...
kesian kat budak budak sekolah...
anak anak bila bagitau tak payah lah pegi sekolah diorang tak nak, kata nye takut cikgu rotan...
adusss anak anak ku...

sekarang ni(sekitar pukul 5 petang) berada di luar sekolah agama anak anak... jerebu teruk gak kat sekitar kawasan sekolah ni...
 risau pula izan tengok kanak kanak riang ria ni...bukan tahu kesan dari cuaca jerebu ni...suka suki main lari sana sini...risau diorang ni demam, batuk selsema plak...harap harap tak lah kan...

:-( Maman gaduh dia kat sekolah cerit berit...malam makan sikit aje pun...gaduh perut sakit...lepas makan malam izan terus bawak dia jumpa doktor... )-:


#keepprayformh370
-izzan-

Comments

  1. Mmg teruk jerebu.. anak2 saya hari ni tak ke sekolah sbb saya yg tak bagi juga walaupun sekolah belum di tutup lagi.. risau takut2 semput pula nanti...

    ReplyDelete
    Replies
    1. elok tu...smlm kat klinik ada lbh 5 org kanak2 mgalami sesak nafas...
      hari ini memandangkan adik dpt mc sbb cerit berit si kakak pun sye tak bg dia pegi sekolah...

      Delete
    2. Aku tak nak bagi anak aku cuti, Nizam pulak soh cuti.Aku soh pakai topeng depa takmau.Hmm kalau seminggu, berbulan macam mana? Takkan budak tak sekolah kan?..Aku nak senam dan jogging pon payah.

      Delete
    3. Sue...hari ni je aku bg diorg cuti...mgu dpn diorg exam so x bole lah nk bg cuti...

      Delete
  2. hari ni dah tak jerebu dah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Btul btul btul...hari ni cerah aje...ptg ni plak hujan...mlm tdo best je...sejuk ;-)

      Delete

Post a Comment

Popular Posts