Mr. Boss

Semalam adalah hari yang paling mengerun kan.....and penuh DRAMA KING tul....
WHY?
Coz Mr. Boss tiba2 sakit.....sekali lagi.....
dia sakit pun sebab kan stress yang terlampau....

Lunch time 1.30pm
David: "heeelloo izan....its me David..." dengan suara tercungap cungap.
Izan: "yes David...are you ok...where are you...?" risau tul aku dengar suara dia macam tu.
David: "i'm not ok...i have difficult of breathing & i can't feel my leg".
Izan: "WHAT!!!...where are you?"
David: "i'm still at Mont Kiara heading to Bangsar now". gila la boss ni...cari nahas tul.
Izan: "you have to pull over to the side David....u put your self into danger".
David: "NO...LISTENnnnn...i...i want to go back to 27....i...will...not able to go to office back...i will call u when i rich home...understand", kena marah ke...just concern pasal dia je.
Izan: "ok David, but you please be careful", tiba tiba aku plak yang susah nak bernafas nih.
          "Ms Wooooong......David sakit blik, i nak g umah dia sekarang.....anything klau David call ofis bagi tau i g umah dia, ok".
Ms. Wong: "hiii yooo apasal bole jadi macam tu....?"
Izan: "i don't no la Ms. Wong....i go now later i let you know ok,bye".

Dalam perjalanan ke rumah boss di Bangsar.....macam macam dok bermain difikiran.
BUT what ever it is always think positive. When ever i did think positive the positive things happen.
This time it does not happen that way.

He already at home...tapi kenapa pintu umah dia tbuka luas. Boss mane?
Ok bulu roma dah start menegak....lutut dah mula rasa lemah....
Tiba tiba....."IZAN HELP IZAN....IZAN HELP....." Tu suara boss.....Ya Allah!!!
"David whats wrong with you....." "I'm going to die Izan i'm going to die...huhuhu i'm so scared to die....please bring to hospital now....please Izan bring me to hospital". "OK David i will, but can you stand up, please don't cry".
Aku dengan berani & cuba menjadi gagah perkasa....cuba mengangkat boss. "I can't Izan I can't...."
"Yes you can David, but before that please calm down....take a deep breath, slowly you can do it".
Adusss dia nagis lagi....dah buntu nak cakap ape lagi ni...nak mintak tolong siapa ni. Dalam umah tu hanya aku & boss aje.
Kuat kan juga semangat ni tuk angkat dia....tapi nak tahan texi macam ne plak, bole ke boss ni bertahan.......
"Izan how do you come here?" "by texi David..."
"You have to drive my car....get the key now you have to bring me to hospital now, I don't want to die now".
Isssshh boss ni kan....mati...mati...mati je dia sebut. Rasa macam nak sepak aje boss ni supaya dia stop crying & sebut sebut pasal mati.
Sekarang ni masalah nye nak drive kete Renault dia ni satu hal la plak......
"where do i put this card" "here here...", dengan tagan yang terketar ketar dia masuk kan card kunci kete ke tempat nye.
"and how this car start...." "here press here...but before that you need to step on the break then push this button".
Sorry la Mr. Boss, i really don't know how to used your car....canggih sangat.
"David why don't we wait for Ra....to come, because....", tak sempat abis ayat boss mengamuk macam orang ilang akal aje....takut aku, memang sebelah aku ni bukan David. "NO NO NO...ALWAYS RA... RA... & RA.... I CAN'T STAND IT ANYMORE.....you drive you drive Izan". "OK OK David calm down i'm driving now...but why your hand break can not going down...". Ish ish ish....tersangkut ke hand break ni...aaaaahhhh time ni la hand break ni nk buat hal. "You have to pull up first then only it can go down". Oooopppssss......
Dengan lafaz BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM......aku memandu kete Renault buat pertama kali nye menuju ke Hospital Pantai. Dalam kete boss tak henti henti meracau & diselang seli kan dengan tangisan macam kanak kanak yang ketakutan.
Aku plak tak henti henti bagi tau dia ,"you will be ok....."
Apa apa pun aku kena focus pada jalan....mujur la kete ni auto...klau tak tak tau la adengan ape yang akan berlaku.

2pm Arrive in Pantai Hospital
Sampai aje di hospital aku terus ke emengency area...petugas di situ arah aku pandu kete betul betul depan pintu kecemasan.
Boss masih tak berhenti meracau & menjerit jerit dekat nurse yang cuba bantu dia untuk baring atas katil.
Salah seorang petugas di situ mengarah aku park kete bersebelahan dengan van ambulan.
Keluar kete aku dh x tau nak kunci kete tu macam ne....tak pe la...kete ni ok kot kat sini....lagi pun sape yang nak curi kete kt tempat terang lagi di suluh ni.....

Masuk kat emengency wad aku dah dengar boss menjerit jerit..."where is my baaaaag". "i want my baaaaagg" .
"David here is your bag....you don't have to shout like that ok". "take take my diary....there is my medical card, give to them...i only want to see Dr. Brian...only Dr. Brian". "dik ni medical card dia.....sorry yer". "tak pe kak, dah biasa".

Time macam ni la plak hp ni nak berbunyi....alamak!!! Ra...call. "where are you guys..." "we are at the emengency wad". "i can't see you guys...where are you?" Aku terpaksa tinggal kan boss tuk dapat kan mamat Ra...ni.
"hey i'm here". "where is David...." "inside here....".
Jeng Jeng Jeng......bermula la DRAMA KING of 2012......
"Nooooooooooooo.................go away....i don't want to see you...go go...leave me alone..."
"but David why....". Alamak mamat ni dah tak paham bahasa inggeris ke.....boss soh berambus....berambus je la.
"dah la jom kita tunggu boss kat luar dulu sementara diorang urus kan bilik untuk boss".
"no Izan i can't leave David like that...he not like this before, why ke ask me to go away"
"he needs some space ok...please biar dia tenang dulu, kita tunggu aje dia kat luar".
"Izan what did David said to you about me...?" "what?...He did not said anything about you".
Uuuuuurrrggggghhhhh how i wish i could create a story so that he won't have to stay here....go go & go away far from here. Heeeee.......but i'm to kind & bukan jenis yang nak sakit kan hati orang. *PEACE YO*

To cut short the story......
What ever happen yesterday i can say that David yesterday is not David i know 3 years ago......
After all the Drama King over, finally David calm down & he already feel tired.
I just can't be at the side of his bed to see indecent thing Ra....did to David.
Aku keluar duduk dengan Che Lan, Chin, Linda & Chin's friend.
Tiba tiba Ra...keluar bagi tau boss nak jumpa.....aku masuk berdiri di sebelah katil & slowly he open his eye...
Daaaah...dia start nagis lagi...dia mintak tangan aku...dia ucap terima kasih banyak banyak coz tolong bawak dia ke hospital dan...ni yang aku tak bole tahan...dia cium tangan aku depan Ra....& heh! Chin pun ade...looorr tak perasan yang Chin pun follow dari belakang tadi.
"Hey David stop crying...you will be ok. Be strong....i'm here for you...Chin also here". Taktik supaya boss lepaskan tangan aku....apa apa pun aku anggap boss macam bapak aku sendiri.....

Bila boss dah di masuk kan ke bilik wad dia di tingkat 6. Baru aku dapat lihat ada senyuman di bibir nya....tapi seboleh nya dia tak nak langsung tengok muka Ra....
Aku, Che Lan & Linda tunggu lama gak kat bilik boss. Ex-staff boss Mr. Morgan pun datang untuk memberi semangat pada boss. Dari raut wajah Ra...dia tak senang dengan kehadiran Mr. Morgan. Hehehe.....bagus gak Morgan ni datang tak de la Ra...ni dok mengedik lebih lebih dengan boss.....

Sedar tak sedar jam dah menunjukan kul 5.30 petang.
Jadi dengan berat hati kitorang terpaksa balik coz ade commitment lain plak yang perlu di laksanakan.
Aku rasa lega bila dengar boss dah mula gelak & senyum....
Itu la tragidis nye citer aku semalam...
Tah la ayat dalam ni rojak & ada yang tak berapa betul ejaan nyer....
Sorry but at least bole la kiranya paham cerita aku ini....

Time to go back home...
Chiaw.

*PEACE*

Comments

  1. Macam cite drama melayu daaa...nway, boss ko sakit apa? Sakit yang dulu tu ke? Ra tu sape?
    Confuse gak aku dibuatnya...kelakar pun ada cite ko ni...

    ReplyDelete
  2. kelakar mmg kelakar kot...
    boss aku over stress....& perangai dia tiba2 berubah jadi macam budak2 & macam org kena strok pun ade gak...ape dia ckp aku x paham pun...
    Ra tu sleeping partner dia daaaaa.....

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts