Berlabuh Sudah Tahun 2012...


Lagi beberapa jam tirai 2012 akan dilabuhkan....

Sambutan kedatangan 2013 sedang giat berlangsung di serata dunia...

Sana sini dentuman & percikan bunga api sudah mula dilangsungkan...
Aneka persembahan jugak sedang dipertontonkan...

2012 banyak meninggalkan kenangan pahit dalam hidup ku....
kemanisan yang aku harapkan hanya sempat aku rasai di awal tahun sahaja...
Masuk aje bulan ke-4...aku rasakan hidup aku diselubungi bayangan hitam...
Lepas satu satu masalah dalam hidup ku ini yang datang...

Nak mengeluh rasanye dah tak terdaya nak ku lakukan...
Air mata pun tak mampu nak mengalir...
Apa apa pun...pekara dah pun terjadi...lepas ni perlu lebih berhati hati...
Harus berfikiran positif...

Here in this final blogging for this year...I would like to share all the memories that I will not forget;
finally dapat gak bercuti together with all family member...it was great!

having a great moment in the office -- team work

spend a night @Big Bad Wolf Book Sale


present from my boss...Prada tuh!!

manage to complete RZSKL job - The Troika Apartment @Jln Binjai, KL

This year 2012...I often get scary dreams;
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEheIv8n78fGzSagn7KLwlOg2vkoq9bfiqTLG1XR7zSPNW_UEim9QET1yscLpHJK8ujZJR0ZxD0MlqKi5c0wBefmEd2MuN_qSIgIkQfIcBX6-W2xmifGnLCqSmohGr3eZHnK9hbKpI0KianH/s400/emot-pocong-by-shudai-ajlani-%2528joget%2529.gifmimpi pocong...dalam pada mimpi berbaik semula dengan hubby, bole la pulak pocong ni pun sama muncul dalm mimpi - mimpi di bulan June.

mimpi ular...dalam mimpi tu tak pulak kena kejar ular...ular cuma berlega lega di kaki & ade plak ular yang berkaki - mimpi di bulan July.




mimpi menyusukan bayi...serius tak penah dapat mimpi menyusukan bayi...nak pulak bukan anak sendiri tapi anak orang lain...aku tak bole nak ingat anak siapa yang aku susukan, tapi yang pasti orang yang terdekat dengan aku - mimpi di bualan December.


Dalam bulan November aku lalui detik hitam yang selama ini aku tak pernah terfikir ia akan berlaku pada diri ku ini....detik detik cemas aku tempohi seorang diri, aku rasakan waktu itu tamat la sudah riwayat aku & aku mula terfikir bagai mana kehidupan anak anak aku tanpa aku disisi diorang....ternyata Allah SWT ingin aku terus hidup & memberi aku peluang untuk aku memperbetulkan kesilapan aku...dalam pada itu Allah SWT tetap menguji aku...seorang insan yang aku anggap seperti abang ku sendiri, sedang cuba mencuri hati ku...dan yang paling aku tak sangka dia dengan beraninya telah melamar aku...kerja gila ni...padahal dia tahu status aku...aku tetap dengan pendirian aku...tak sangup bermadu & dimadukan...

Itulah kisah ku di tahun 2012....

Kepada Mu Ya Allah, aku mohon pada Mu agar Kau berilah aku hidayah & kekuatan serta kesabaran dalam menempuh dugaan Mu ini...aku jua mohon agar Kau berikan aku petunjuk & tetapkan lah iman ku pada Mu Ya Allah...sesungguhnya apa yang telah berlaku & yang akan berlaku telah pun Kau aturkan, aku redha & tabah dengan ketentuan Mu itu...Kau la Tuhan yang maha mengetahui....Kau jua Tuhan yang maha pengampun...ampuni lah dosa dosa ku, ibubapa ku, adik beradik ku, anak anak ku serta saudara saudara ku....amin.

Sesungguhnya di tahun 2013 aku tidak meletak apa apa harapan atau azam....

Sekian...selamat tinggal kenangan 2012 & selamat datang kehidupan 2013.

*peace*

Comments

  1. Setiap yg berlaku ada hikmahnyer...tabah dan sabar .Kau kuat sebenarnya...tapi jangan mudah give up.Kau tak lemah...ingat tu.Azam 2013 kuat kan iman,kukuhkan daya usahamu sahabat...jangan mudah mengalah.Plan it and work it out.We are here for you for a lending hand.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts