Cerita...

isshh doktor ni nak check...check aje lah tak yah lah nak tekan tekan...
sakit kot...
***********************

"ko ni degil lah...cer g cerita kat mak ko ke tak pun kat bapak ko ke...apa yang ko takut sangat nak cerita kat parents ko ni..."
"sapa kata aku takut..." sambil menjegil mata kat si Pejal.
"eh melawan lah pulak minah ni...aku cium kang," tangan Pejal dah mula nak memegang pipiku...
"heeey...jangan nak mengatal yer...jangan nak ambik kesempatan...tumbok kang baru tau," sambil aku tunjuk penumbuk aku ni...

hanya pada Pejal aku ceritakan semua ni...sebab tak tau nak ceritakan pada siapa lagi...
nak kongsi cerita dengan ehem ehem...mesti dia tengah sibuk sekarang ni...
maklum aje lah banyak job... =P

"ko kalau takut sangat nak bagi tau parents ko biar aku datang rumah jumpa diorang..."
"uhhmm...datang jumpa mak bapak aku buat pe..." kerut dahi aku yang memang dah mula nak berkedut dek kerana dimakan usia...(hahaha...)
"datang nak pinang ko...bole? ish ko ni aku datang nak cerita pasal sakit ko ni lah...brapa kali aku cakap jangan independent sangat...ko bole nak independent tapi jangan terlampau...nanti ko makan hati sendiri lagi susah lagi ko cepat sakit & cepat gol...ko nak macam tu..."
"sampai hati ko doakan aku cepat mati yer...kata nak tolong...kalau stakat nak tolong aku cepat mati, aku tak perlu pertolongan ko pun...bole buat sendiri.."
"dan.." belum sempat si Pejal tu nak bersuara aku lebih pantas bersuara dulu...
"banyak cantik muka ko nak pinang aku...bini ko nak letak mana...sorry ok...aku laki orang aku tak de feel, tak de perasaan...aku nak laki bujang...maksudnya dia single & tak ade ikatan dengan mana mana perempuan pun...faham..."
"baiklah Puan Ea'an...aku faham...lagi pun aku ni tak de rupa...tapi kalau muka aku macam Anuar Zain...mesti ko nak kan walaupun aku ni laki orang..."
"eh ko faham bahasa melayu tak...aku kata aku tak de perasaan kat laki orang...hanya pada yang bujang sahaja...itu perinsip hidup aku...kalau tak de yang bujang nak kat aku...aku sangup hidup macam ni sampai tua lah...tak de hal lah..."
"yer yer Pn. Egois..."
"hmm...skang ko ingat laki aje bole ego...pompuan pun bole lah..."

"yer lah...so sekarang ni ko nak cerita kat mak bapak ko ke tak ni...kalau tak aku pergi umah ko malam ni.."
"eeerrrggghh...yer lah nanti aku cerita kat diorang..."
"jangan nanti nanti...balik ni aku nak ko terus cerita kat mak ko dulu..."
"yer lah En. Pejal..."
"eee geram lah aku tengok ko ni..." eh sempat lah pulak dia cuit pipi aku...sekali..
"aduuiii...sakit lah yet..."
"sakit yer...tu baru ter kena betis...kalau aku up sikit lagi tendangan kaki aku ni mau pecah..aku ulang sekali lagi PECAH tot ko tu tau...suka suka nak sentuh orang asal..."
"ko ni ganas sangat lah...bila sakit macam ni tau pulak ko cari aku nak becerita..." kerut kerut muka si Pejal menahan sakit, sambil tangan dia mengusap usap betis nye yang kenatendangan aku tu...hehehe
"aku cerita kat ko sebab ko ni pendengar yang setia...dan ko ni tak hipokrit...dan lagi ko amanah sebab simpan segala cerita aku..."

*hmmm...agak agak ok tak penceritaan diatas ni...nak pendapat...kepada yang sudi membaca sila lah tinggalkan komen yer =) *

Salam
-izzan-

Comments

  1. Musykil la, nak cita apa kat your parent pasal apa yea...anything should I know ka....

    ReplyDelete
  2. ini just story je...nothing to do with me
    =)

    ReplyDelete
  3. based on true story ke ni? sy x faham akan mesej atau moral dr citer ni... :3

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts