Kasihnya...

Ok lah ni nak story...
Pekara 'touching' yang aku sebutkan petang tadi tu ialah pasal 'newborn kitten'...
Kucing kemanjaan abah aku...namanya Comel (skang dh tak comel...dah jadi comot...hehehe)

Comel ni dah tua...dah banyak kali beranak pun...
Kita orang kat dalam rumah ni tak sangka lah si Comel tu bole beranak lagi...2 ekor...sekor lagi tu dah mati sebab kena himpit dengan mak dia sendiri...teruk betul lah si Comel ni...rasanya mesti dia ingat yang dia mana ada lahirkan anak...almaklum lah dah nyanyuk... :P

Masa makan malam tadi abah merunggut..."eee...geram betul abah dengan si Comel tu...langsung dia tak tengok anak yang dia baru lahirkan...kesian anak dia...bising aje...lapar tu kot...yang si Comel ni pagi tadi lepas abah bagi makan ingat dia nk la pergi tengok anak dia tu...mmm hampeh...dia buat dek aje...lepas ni tak nak dah bagi dia makan...nak makan pandai pandai lah cari sendiri..."
Wow...! marah betul abah kat Comel tu...aku & adik aku dengar aja runggutan abah kita orang tu...

 Tu lah abah pun...manjakan sangat si Comel tu dulu...

Anak si Comel tu dari malam semalam aku bawak tidur dalam bilik...
Kesian biar dia tidur kat luar rumah sorang sorang kesejukan...
Malam semalam sebelum tidur aku buatkan susu...
Susu yang ada pun susu Dutch Lady...aku campur lah susu tu dengan air suam...kemudia aku guna 'syringe' untuk salurkan susu tu ke dalam mulut baby kucing tu...
Yer aku tahu yang susu lembu tak baik untuk penghadaman kucing...
Untuk sementara je nak bagi perut baby kucing tu terisi...
Lepas dapat minum susu tu...terus lena tidur baby kucing tu sampai lah kul 5 pagi tadi...
Pagi tadi dia terjaga tak pulak bising...mungkin dia rasa selesa dengan suhu bilik yang agak panas...
Sebelum pergi kerja aku bancuh sikit aja susu yang aku buat semalam...tapi kali ni aku letak air suam lebih dari susu...

Petang sebelum balik aku call rumah nak tau lah macam mana keadaan anak kucing tu...
Mak aku bagi tau tengah hari tadi anak aku yang sulung...Damia bagi dia susu lagi...
Mak aku cakap "elok pulak tu...Damia bagi susu sampai petang ni tak dengar pun suara anak kucing tu..."
"aaa...idup lagi ke anak kucing tu mak..."tanya ku suspen...yer lah anak sulung aku tu tak ada pengalaman menjaga & mengurus baby kucing ni...
"hish...idup lagi lah...Damia bagi dia minum susu...belai anak kucing tu sampai tidur..."
Wah!!! anak mummy sorang ni...'very the loving & caring girl' nampaknya...

Jadinya petang tadi sebelum balik aku singgah lah pet shop kat Mid Valley...
Beli susu & botol susu untuk baby kucing tu...
Sampai rumah aku terus bancuh susu tu...dan Damia lah yang bagi susu tu kat baby kucing...
Damia belai belai baby kucing tu...
Leka aje baby kucing tu minum susu (tapi tak guna botol lah sebab aku dah lupa macam mana nak tebuk lubang & bagi puting botol tu lembut...maklum aja lah dah lama tak ada baby...hehehe)...sampai lah baby kucing tu terlena...
Ni gambar gambar yang dapat aku snap...

baby kucing kelaparan...tak sabar nak minum susu
kakak bagi baby kucing minum susu...good job kakak =D
 
baby kucing tido kekenyangan...tooomeeiii nye dia

Salam
-izzan-

Comments

Popular Posts