Morning...

Hmmm...
'aik pagi pagi dah mengeluh...ni mengeluh sebab tak dapat tempat duduk dalam train lah ni yer...?'
aduss suara hati aku ni suka lah nak menerjah aku pagi pagi ni...
'yer mengeluh lah sebab yang muda muda belia ni tak reti reti nak bagi makcik ni tempat duduk...aku ni kan dah tua...' ahaks
'hehehe...mengaku pun dah tua...tapi orang sekeliling tetap pandang ko budak lepasan U...'
'ala mata orang bukan kita boleh nak buat apa pun...tengok macam semalam...dalam train...on the way balik kerja...ada sorang kakak ni ingat aku ni pregnant...haaa apa kes...'
haaa...ni cerita semalam masa aku dalam train 3 koc yang aircon nya ala ala rasa di hujung bulu roma aja...
aku ingat kan semalam dalam pukul 7.30pm tak lah ramai orang nak naik train...mmm ramai sangat kot...dah tu train yang datang train 3 koc yang agak uzur kelihatan nya...disebabkan nak cepat balik aku redah aja lah...
memang padat sangat dalam train tu...bukan aku sorang aja yang berpeluh peluh...penumpang lain pun sama...tisu yang dibuat lap peluh tu dah boleh diperah perah...eeewwww
sampai kat station BTS ada kakak ni tegur aku...agaknya dari awal aku naik train tu dia dah dok perhatikan aku...kot lah...'dek sorry i'm not offend you...are you pregnant?' tanya kakak tu berbisik...'do my tummy look big to you...sorry i'm just curious..' jawab & soal aku balik pada kakak tu dengan berbisik gak...hehehe
'not your tummy that i look at...muka you tu pucat macam orang baru awal awal bulan mengandung & you berpeluh sangat...are you ok' jelas kakak tu pada aku...tujuannya nak bagi aku duduk lah tu...
'yes i'm ok...' kata aku...so tak jadi lah dia bagi aku duduk...menyesal lah pulak kan...hahaha

gheee...memang kalau datang bulan perut aku mengembang...nak pulak tengah ada problem dalam tu lagi lah nampak kembang...wahahaha
muka pucat sebab banyak hilang darah & aku tak cukup makan...hehehe
tu lah dia sibuk sangat dengan kerja sampai lupa nak makan dan yang sebenarnya malas nak berjalan ke Mid Valley tuk pergi cari makan...
masa dalam train aku rasa sakit kepala...sebabnya tengah hari semalam kepala aku 2 kali terhantuk dekat pintu sliding dalam ofis...sakit kot mujur tak benjol...macam mana boleh tak nampak pintu tu pun tak tau lah...

ingat sampai rumah semalam nak terus tidur lah sebab kepala sakit and pening...sekali tengok atas meja makan ada rendang ayam...tak boleh tak makan ni...wajib makan...hehehe
terus aku pergi dapur basuh tangan ambik pinggan....apa lagi belasah la rendang ayam tu...anak aku tengok menggeleng aja kepala...
'mummy tak makan yer kat ofis siang tadi...ish ish ish mummy ni nanti sakit lagi perut tu...'
wah mak nenek sorang ni (Aiman Damia')...membebel macam Pah dia gak...tapi aku peduli apa budak tu membebel kaaaan...janji dapat makan rendang ayam ni puas puas...
'mummy jangan habiskan rendang ayam tu...tinggalkan tuk Pah...balik surau nanti Pah nak makan...'
mmmmhhhh...pakcik sorang ni (Aiman Faris) lah pulak bersuara...
'yer lah...dah kenapa dengan anak anak mummy hari ni...membebel aja...sakit lah telinga mummy' hehehe

Ok tu cerita semalam...

Cerita hari ini...
nampaknya dah makin berkurang aku bersosial di alam cyber ni...kenapa yer...?
nak baca blog orang pun aku dah malas...kenapa ni izzan....
entah lah tak ada jawapannya...mmm...mungkin terlalu sibuk dengan kerja atau aku malas nak melayan kerenah manusia di alam cyber ni...yang nak tunjuk hebat & rasa diri tu "the most perfect person"...please lah tak semua orang yang bersosial dalam cyber ni hanya untuk mencari keseronokan...no no no...itu baru di alam cyber tak nampak riak wajahnya...kalau di alam nyata, entahlah kan...no komenlah yer...
Bersosial di alam nyata ni dah lama aku tinggalkan...malas & dah bosan dengan mereka mereka yang suka bertopeng konon nye dia lah insan yang paling mulia di muka bumi ini...hummm...cer cermin sikit muka tu...
gheee 'malas ke takut'...chesss suara hati ni menerjah lagi...'aku nak takut apa...takut pada hakikat yang aku ni hanya sebagai persinggahan...bila aku senang datang...bila susah diabaikan...' huhuhu
tiba tiba sedih la plak...
'ko suka sangat buat baik dengan orang...nak buat baik pun berpada pada lah ikut kemampuan...'
hmmm yer lah...

(iklan jap...tiba tiba dengar orang berdengkur lah pulak...ish dalam train yang sesak dengan orang ramai ni boleh la pulak dia berdengkur...jangan ada yang nakal gi ambik video sudah lah...tak pasal pasal jadi bahan kat youtube nanti...hehehe...Ya Allah makin kuat lah pulak dengkur dia...hussssh)

Ok sambung balik.... =)
Alamak...terbantut apa aku nak cerita kat n3 ni...
Dengkur punye pasal hilang sudah idea aku...
nanti ingatan tu dah pulih aku sambung story lah yer...
dah masuk ofis ni memang susah dah nak berblogging...
kertas kerja & drawing bersepah atas meja ni...
serabut aje tengok...

Ok stakat sini aja lah yer...


Salam
-izzan-

Comments

  1. wahhh akak dh tua ya akak...
    wahhh akak dah pandai karang entri blog panjang2 lahhh...ehehe :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. waaah!!! en. lawyer komen kt n3 sye lar...
      =P
      mmg dh tua pun...kn kn kn

      Delete

Post a Comment

Popular Posts