Majlis Tahlil...


Petang semalam ada majlis tahlil untuk arwah Tok...
Bertempat di rumah pakcik aku di Kampung Tunku...
Majlis berlangsung selepas waktu Asar...
Mereka yang hadir hanya saudara mara terdekat aja & 
jemputan jemaah dari Masjid Saidina Umar Al-Khattab, Bukit Damansara...
Terima kasih kepada jemaah jemaah dari masjid tersebut...
Tidak lupa juga wakil jemaah dari Masjid Kampung Tunku...

Selasai majlis tahlil tu dalam kul 6.30 petang...
Alhamdulillah semuanya berjalan lancar...
Mak & abah serta adik aku (Aida)...plan nak balik Bangi lepas solat Isyak...
aku tak bole nak tunggu sama...
sebabnya anak aku yang sulung tu ada peperiksaan...jadi tak bole lah nak balik lewatkan...

"kenapa nak balik cepat...tunggu lah lepas makan malam baru balik...tak sayang Pah lah ni..."
"mana ada Pah...Izzan saaaaaaaaayaaaaaang sangat Pah..." sambil tu aku peluk nenek aku kuat kuat & cium kedua pipi & dahi dia...muah muah muah =)
"Izzan kena bawak anak anak Izzan balik, esok kan diorang sekolah...Damia esok ada periksa...nanti cuti sekolah kita orang temankan Pah tido kat sini yer..." nenek aku angguk aja kepala...
"Izzan balik dengan budak budak dua orang ni aja...abah tak ikut Izzan balik ke?" soal nenek aku..
"Abah balik dengan mak ngan Aida...Izzan dengan budak budak aja..." jelas aku...
"Balik tu hati hati...Izzan tu perempuan sorang sorang plak tu dengan budak budak..." pesan nenek aku...
tiba tiba nenek aku tarik lengan aku & berbisik...
"tak nak cari teman ke...sampai bila nak macam ni...Izzan tu muda lagi..."
aduh duh duh dussss...bagaikan ditusuk duri sang landak...wawawarrrggghhh
kenapalah tiba tiba Pah boleh tanya soalan macam tu...
aku hanya mampu memberi senyuman aja...
rasanya tak perlu aku jawab soalan Pah tu...

mmm...itulah kisahnya semalam....


Salam
-izzan-

Comments

  1. Semoga roh arwah Tok sentiasa dicucuri rahmati Allah swt & ditempatkan dikalangan org2 yg beriman. Al fatihah.. amin.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts