Kitaran Hidup...

esok cuti sempana sambutan hari wilayah...so KL cuti (yeaaaah!!!)
tapi tak best sebab anak anak semua sekolah...hmmmselangor tak cuti kan esok...siang tadi sembang dengan abah cakap hal ni...abah kata macam tu la dulu abah rasa...bila abah dapat cuti korang(anak anak abah) semua sekolah...abah aku dulu kerja kat 'shell house malaysia' kat kl...kita orang 1 family pula tinggal di pj...jadi sekolah pun berdekatan area rumah...bila selangor cuti...kl plak tak cuti...
abah cakap lagi..."ko rasa lah apa abah rasa...abah dulu mana ada ambik ambik cuti...tak suka abah, melainkan abah betul betul sakit tak larat nak bangun atau ada hal keluarga yang penting aje baru abah ambik cuti..."
eh eh eh...sama lah kita abah..aku pun tak suka ambik cuti...kerja kerja kerja...hehehe
bila ingat ingat balik masa kecik kecik dulu...bila cuti sekolah...abah plak kerja...bosan aje duduk kat rumah...itu lah apa yang anak anak aku rasa sekarang..."mummy ni kerja aje tak penat ke, dah macam robot...kesian kakak tengok mummy"...anak sulung aku ni kalau bercakap kondefen aje...ikut sesedap mulut dia aje...
ok lah berbalik pada cerita abah aku tadi...bila di fikir fikir kan...kehidupan kita ni berkitar rupanye...ni apa yang terjadi dalam diri aku lah...yang baru aku tersedar hehehe...
abah bila weekend akan habiskan masa bersama sama anak anak...kalau kena kerja over the weekend mesti bawa anak anak pergi office...sama macam aku gak =)...mujur lah aku banyak ikut jejak abah aku...kalau ikut mak aku...memang rekod cuti aku negative lah jawab nye...oppsss sorry mak...tapi biasa lah kan orang perempuan harus utamakan hal keluarga & rumah dari hal kerja...but i think thats only for a complete family...like me is different case...everything i have to do all alone...by myself...what ever it is i have to be strong...bangkit untuk memperbetulkan kesilapan lalu demi untuk mencapai kejayaan & kebahagian masa hadapan...insyaallah jika panjang umur...















*salam*




Comments

Post a Comment

Popular Posts