Doa Buat Mu...

Allah huakbar...berita yang ku terima smlm buat jantung aku berhenti berdegup...
baru semalam nye aku jumpa & melihat keadaan nye...
lemah & nampak agak uzur dari 2 bulan yang lalu (aku memang dah lama tak berjumpa dengan dia)
tapi dia masih mampu bercakap & tersenyum...
melihat sendiri keadaan nye yang terlantar di katil bilik ICU buat aku ingin menangis semahu mahunye...
tapi demi memberi semangat pada nye aku harus kuat...
memberi senyuman seikhlas nye...
memberi sentuhan kasih sayang yang sejati...
aku terima segala ketentuan nye...

hari ini aku amat sedih sekali...
nak marah tapi pada siapa...
nak sakit hati pun pada siapa...
mungkin bukan rezeki aku hari ini...
untuk melihat perkembangan nye di bilik ICU itu...

Ya Allah, Ya Tuhan ku...
aku mohon pada Mu agar Kau kuat kan semangat dia dalam menempuh dugaan dari Mu...
aku tak sanggup melihat diri nye yang menanggung kesakitan & keperitan seorang diri...
jika sudah tiba masa untuk dia meninggalkan kami semua...
Ya Allah...biarlah dia pergi dengan tenang...
Hanya pada Mu Ya Allah aku mohon perlindungan & hanya pada Mu aku mohon pertolongan...
sesungguh nye Kau Maha mengetahui segalanye...Amin

Alhamdulillah semasa dalam perjalan pulang ke rumah tadi...
dapat perkabaran gembira...
dia dah mula memeberi riaksi positif...
doktor kata air dalam paru paru sudah dapat di keluarkan...
ujian air kencing nye juga sudah menampak kan kesan yang positif...

Tok...kuatkan semangat yer...
esok izan datang lagi menjengguk tok...
jangan lawan cakap doktor...
jangan ikut kan sangat ego tok...

Tok...izan sentiasa mendoakan kesejahteraan tok...
izan mintak maaf sebab dah jarang jumpa tok sejak lebelakangan ni...
tapi tu tak bermakna izan dah lupakan tok...
banyak tanggungjawab yang perlu izan pikul tok...

Tok...izan tak pernah lupa pesan serta nasihat tok pada izan...
Tok adalah mentor izan...
tapi izan betul betul tak mampu untuk capai apa yang tok impikan...
terlalu tinggi bagi izan untuk sampai ke tahap tu tok...
sebab banyak aja yang menghalang izan mencapainya...
izan dah tak mampu lagi tok...
bukan izan nak mengalah tapi izan dah tak kuat seperti dulu...

Tok cepat sembuh yer...
boleh cepat balik rumah...
sayang tok...

-izzan-

Comments

Popular Posts