Kesakitan...

ASTAGHFIRULLAH HALAZIM...
terkejut aku...
dalam pada aku menunggu mak & abah aku blik dari melawat tok aku di DSH...
aku terlelap...tiba tiba nama aku dipanggil...
macam suara abah aku...aku bangun...
tengok bilik mak & abah berkunci lagi...
aku turun bawah untuk melihat kereta Myvi ada ke tidak...mmm
tak ada pun...so makna nye diorang belum balik lagi...

tapi siapa yang panggil nama aku...
jelas sangat suara tu...memang suara abah...
aku naik semula ke atas & masuk bilik tapi pintu bilik sengaja aku tak rapatkan...

10 minit kemudian aku dengar pintu bilik mak & abah aku terbuka...
aku bangun dari katil & jenguk keluar(pintu bilik mak & abah aku mengadap pintu bilik aku)...
aku nampak mak aku...masuk bilik & terus tutup pintu bilik...
tak nampak pun abah...
mak nampak not in good mood...
so aku memang tak berani nak tegur...
tak pasal pasal kang kena tengking...
aku juga yang sentap nanti...

ok apakah petandanye ni...
mmm...sebenarnye dah sebulan lebih aku tak dengar suara bisik & suara orang panggil panggil nama aku...
sebelum ni kerap sangat kot dengar...
rasanye sejak aku amalkan mendengar & menghafal ayat ayat ruqyah...
semua tu aku dah tak dengar dah...
tapi malam ni...
kenapa suara tu panggil aku...

haaaa...tu pun abah...
lebar je senyuman aku...legho dado den eih...
'hah dah kenapa tengah tengah malam ni senyum semacam je tu...?' tanya abah bila ternampak aku..
'tak de ape...saja je...happy lah tengok mak & abah selamat sampai umah, tadi nampak mak aje masuk bilik...abah pegi mane...?jawab & soal aku pada abah...
'macam budak kecik...abah kat bawah la check pintu tingkap berkunci ke tidak...' haish! macam perli aje bunyi percakapan abah den ni...hehehe
'don't worry lah abah...selagi izan ade dalam umah ni...semua pintu tingkap izan akan pastikan berkunci...lubang lubang yang ade semua izan tutup...gheee...abah kan tau anak abah sorang ni penakut orang nye...' abah sengeh aje dengar aku cakap...pastu terus masuk bilik...

aku dengan terbongkok bongkok berjalan(dah macam nenek kebayan aje ni, cuma tak ade tongkat aje...ahaks)...menahan sakit sebenarnye ni....masuk semula ke dalam bilik & terus menghempaskan badan aku ke tilam...
capai bantal peluk terus pejamkan mata...

AaaDUuuuIiiii...apa sakit sangat ni...
dah rasa macam nak terbranak pun ade gak ni...
tahan izan tahan...adusss Ya Allah sakitnye...
rasanye masa sakit bersalin tak lah teruk macam ni...lagi sakit ni...

Ya Allah....

Comments

Popular Posts