Aku & Post-it...

hari ni hari membebel Che Lan...
puncanya aku lah ni...gheee

Che Lan: ko ni kenapa izan...dari semalam ko buat sampah dalam ofis ni...
aku: asal plak...mane ada izan buat sampah...izan buat keje ni...banyak ni nak kena scan...
Che Lan: aku tau lah ko tension dengan boss sebab bagi ko scan buku & magazine banyak banyak, tapi tak payah lah sepah sepahkan pelekat tu...aku nak print pun susah...

hehehe...mane dan aje...
loh bila plak post-it ni ade kat atas meja ni...gheee
yang ni semalam punye dalam bilik meeting...lupo den nak buong eh =P
aku: ish...yer yer yelah nanti izan buang lah...oooh bila boss buat sepah tak pulak tegur...ni baru sikit tau izan buat sepah...tu pun nak membebel...
Che Lan: tak boleh...boss tu pantang orang cakap 'rubbish' kat dia...kang tak pasal pasal pecah lagi dinding bilik dia tu...

pukul 5.45pm

Che Lan: ok ok dah kul 6...jom balik...ko tak balik kan izan ko tido ofis kan...keje ko banyak lagi tu tak siap, kang mengamuk boss...
aku: ek...belum lagi kot kul 6...15 minit lagi ok...tak de makna nye izan nak tido ofis...jap lagi habis lah...

tiba tiba...

Che Lan: Ya Allah ko ni kan izan...mujur lah boss tak ade kat ofis...kalau tak aku rasa dah lama post-it ni lekat kat dahi ko...
aku: eeeeeeeeissssshhhhhhh...apa lagi...gi lah balik...
Che Lan: ni...ape nih...

ek...bila plak yang ni jatuh ke bawah...OPSSS!!!
aku: gheeeee...yer lah izan kutip ni...sebelum keluar tu...tengok tengok ni izan masuk kan dalam bakul sampah....haaaa...nampak tak nampak tak...
Che Lan: haaa macam tu lah...baru lah lapang dada aku nak tinggalkan ofis ni...ok lah aku 'chow' dulu...ASSALAMUALAIKUM...
aku: waalaikumsalam...(kalau 1 hari tak perli perli & buli aku tak sah mamat ni tau...)

pukul 7.00pm
aku masih di ofis sambung kerja aku...tunggu sehingga Maghrib...
lepas solat Maghrib baru aku balik...takut tak sempat pulak nak solat Maghrib bila sampai rumah nanti...

*sekali sekala buat sepah kat ofis tak salah kan...hehehe boss pun bukan ado...den ponyo suko lah nak buek apo pun...ok lah masa untuk aku balik...gheee sempat lagi tu nak buat n3 ni =P*



*salam*

Comments

Popular Posts