Maman Oh Maman...

kesian nyer ank mummy ni...
knp ni syg asyik dmam je...
3 mgu bturut2 skolah x pnuh...

3.45pm
"maman...mummy dh blik ni...kenapa ni...?"
"urh ugh...maman dmam mummy...kpala maman sakit"
"mummy beli roti boy utk maman...jom kte mkn...mummy x sempt mkn pun td sbb nk hbs kn keje cpt..."
"mummy byk keje ke...sorry lah maman buat mummy blik umah cpt hari ni...kaki maman tb2 skt sgt masa kt skola agama td...pstu maman rasa dmam plak..."

tb2 rasa nk mleleh je air mata ni...
maman aku tgk bselera je mkn roti boy...
alhamdulillah...mak bg tau blik skola agama td langsung x nk mkn asyik nangis je...
"klau mummy ade depan maman bila maman sakit baru lah maman bole mkn..." sambil mkn tu maman asyik pegang kpala aje...
aku mkn pun skadar alas perut je sbb dh lapar sgt...

lepas mkn trus bwk maman g klinik...(4.15pm)
******
doktor check seluruh badan maman...
aku tanye doktor, maman kena denggi ke...kerap je dmam ni...
doktor kata x de nampk tanda2 kena denggi...
sbb aku bg tau dok yg maman gaduh sakit kaki, sendi & skit kpala...
dmam maman ni dh tlalu kerap...
risau aku di buatnye...
mujur lah doktor biasa yg btugas...
sbb doktor tu teliti bila periksa pesakit...
doktor bg maman cuti sampai esk...
bg ubt dmam je...

blik umah...aku yg melepek...hehehe
mummy pun dmam mcm maman ni...
sapa nk jg mummy ni... =P

Comments

  1. ooo der je org nk jage mumy nyer tu..nak xnak jerk..ekeke

    ReplyDelete
  2. ek...ade yer...mmm sape la agak nye yer =P

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts