Gym...

hmmm...
semua dah keluar...
Che Lan pergi solat Jumaat...
boss pergi gym...
aku tinggal sorang sorang kat ofis...
huhuhu...
tak pe jap lagi pergi 'window shopping'...
hehehe...

tadi sebelum semua keluar...
boss ajak aku pergi gym dengan dia...
ish...mana aku ada persalinan untuk ke gym...
aku: i can not go to gym like this...
boss: its ok we can go and buy a suit for you, i still have time...
aku: heee (sambil tersenggeh senggeh macam kerang busuk...) hmmm i don't bring extra money to go shopping today...and i reather don't spend my money for my self to much...its should be for the kids...
boss: ooooohhh...what a good mother you are dear...then i will spend for you...come...
(alamak...dah lain macam aje aku rasa ni...)  
Che Lan dah angkat angkat kening & angguk angguk kan kepala...
ok aku faham sangat maksud dia tu...
aku: haaa...David probably next time ok...because today i don't feel very well, that is why i'm wearing a sweater to work today...(ok tak bagi alasan macam ni...hehehe)
boss: ok lah...what to do lah...don't blame me if you getting fatter...(sambil menjeling & jelir lidah kat aku)
aku: huh? what was that...
Che Lan: its ok David...Izzan love to be fat..
aku: huh? (terbeliak mata aku pandang Che Lan...sambil aku ketap gigi)
hmmm...boss & Che Lan gelak terbahak bahak kat aku...
bagus betul lah kan diorang ni...
mentang mentang lah aku satu satu nya bunga dalam ofis ni...
(hush...aku dah gemuk ke...rasanya minggu lepas aku timbang dah turun 5kg kot dalam masa tempoh sebulan)

dah kenapa dengan boss aku ni...
jangan kata dia dah mula nak menjadi lelaki sejati pulak...
sanggup pulak nak belanja aku shopping...
oh oh oh atau dia cuba nak jadi a good father kot...
yer lah April ni umur dh masuk 59...(hmmm April juga umur aku pun meningkat...huhuhu)
dah tua pun boss aku ni...hehehe tapi still nampak macam early 40s...
tu lah kalau dulu dah kahwin kan dah dapat anak...
pastu bole take over this company...tak payah susah susah nak kerja...
pergi enjoy world trip aje...
hmmm...tak pe lah aku cuma fikir dia memang nak jadi a good father to his kids...
aku & Che Lan lah anak anak yang dia ada pun...


*ok lah sekarang masa nya untuk aku mendalami rukun iman yang ke 3... :-) jom...tapi kena hati hati dengan Mr. Google dalam bab ni...kemungkinan akan jumpa info yang salah...)



*salam*

Comments

Popular Posts