Diri Kita Adalah Pinjaman...

pemikiran negatif;
"kita juga mempunyai hak pada diri kita. kita dapat menentukan hala tuju hidup sendiri. mahu percaya, beriman, mati, itu semua pilihan kita. diri & hidup kita, kita yang tentukan. diri ini milik aku. apa kena mengena Tuhan dengan hidup aku? ke mana sahaja aku mahu pergi, aku yang tentukan!"

positif nya;
"kita hanya menumpang jasad yang Allah cipta. malah, roh yang membawa nyawa kepada jasad yang kita pinjam ini juga milik Nya. semua ini hanya pinjaman. kita dihantar ke sini dengan amanah iaitu menjadi khalifah diuka bumi."

*sebelum ini aku pernah dengar kenyataan di atas - tergamam bila mendengar nya...semalam aku membaca sendiri kenyataan di atas - terkejut? tak kot ini kan perbezaan iman yang ada dalam diri masing masing*

=)

Comments

Popular Posts