Kena Buli... =P

hari ni kat tempat keje aku, boss & ms. Wong...
aarrrggghhhhh...
ms. Wong akaun dah tentu dengan keje kira kira nye...
lagi pun hari ni ada auditor datang buat audit akaun company...
jadinya aku & boss je lah yang dok buat keje major kt ofis ni...
time macam ni lah pulak kena buli dengan boss...
"Che Lan....sampai hati biarkan Izan sorang sorang keje hari ni...huhuhu banyak kot keje nak kena buat..."

apa lah function boss duduk sebelah aku hari ni...
orang tekan bell dia bole tengok aje...
padahal button tuk buka pintu tu sebelah dia aje...
aku gak yang nak kena bangun dari kerusi berjalan ke button tu..
dah lah pagi pagi masuk dia letak nya buku ID bertingkat tingkat atas meja aku...hambek ko...berlambak nak kena scan...

half way buat keje pagi tadi...
tiba tiba boss nak buat meeting...
eee...apa ke jadahnya nak buat meeting tak cukup korum ni...
"I want to have staff meeting every Monday...ok Izan, please take note," hmmm...what ever lah boss...
sebelum ni cakap every Wednesday nak buat staff meeting...sekarang ni nak Monday lah pulak...jangan lepas ni dia kata every Saturday nak buat staff meeting sudah lah...
tak pasal pasal aku berperang ngan anak anak plak...
(dulu sebelum kahwin mak selalu membebel bila aku kena keje hari sabtu & ahad..."orang lain pun keje gak...tapi tak de lah plak keje 7 hari seminggu...tak penat ke?" aku dgn muka tak de perasaan aku jawab "dah boss suruh keje hari minggu, nak wat cam ne...lagi pun ok ape bole kumpul duit tuk kahwin nanti.." lepas kahwin hubby pulak membebel "Izan ni keje tak de cuti ke, abang dah lah keje syift...bila masa nya kita nak spend masa bersama..." dah tau macam tu sapa suruh tak terima offer keje office hour...hmmm "Izan keje macam ni pun tuk tolong abang gak...cari duit lebih tuk masa depan kita & anak anak" jawab aku dengan muka selamba je...bila anak anak dah sekolah..."mummy ni asyik keje keje keje je lah...tak penat ke...mummy tak yah keje lah..." "mummy keje untuk sara kita bertiga lah sayang...kalau mummy tak keje...sapa nak belikan buku sekolah kakak & adik, sapa nak tanggung belanja makan minum kita...kakak & adik nak masuk universiti nanti sapa nak tanggung...kan" jawab aku bersungguh sungguh...dari dulu sampai sekarang ada je lah orang nak bebelkan aku pasal keje aku...lepas ni sapa pulak yang nak duk membebel kan aku...isshhhh =P)

berbalik pada hal kat ofis hari ini...
hehehe...dalam meeting tadi boss cakap kita akan pindah ofis...WHAT!!! pindah ofis...
dah tentu lah tu kena pindah kat rumah dia...nak jimat kos lah kata kan...
tapi ok gak sebab rumah dia kat Jalan Telawi, Bangsar...
boleh lah aku menghilang kan diri kat kedai yang ada kat situ...hehehe...

apa pun hari ini boss aku ni dah tahap mengelabah yang maksima dah ni...
presentation Khamis ni dia tak prepare apa apa lagi pun...
bagus sangat lah tu...
yang teruk nanti aku gak lah tu...
hari rabu confirm kena stay kat ofis a.k.a bermalam di ofis...

time tengah aku duk bertungkus lumus nak siap kan scanning buku buku ID tu...
time tu lah dia dok main main lastik la pulak...
sakit lah nyet...
aku pantang betul lah keje tengah banyak ni orang duk kacau kacau aku...
ok u want to play game...
i will play your game...
huuuh!!!

nasib baik lah boss aku gay & dah nak pencen...
ok lah lagi nak bergurau senda macam ni...
ala ala macam gurau senda anak & bapak...hehehe...
kalau dia lelaki sejati...
hmmm alamat nya keras lah aku kat ofis tu...

kesimpulan nya hari ni aku penat sangat...anak anak ajak tengok tv pun aku dah tak lalu...dah terbaring atas katil ni pun mata tak gak nak lelap...hmmm teringat kat sapa la plak ni...ish merepek je lah...wahai mata ku yang menawan (ahaksss) pejamkan lah mata tu...esok nak kena main perang perang lagi dengan boss...kalau tak cukup tenaga macam mana nak menang esok...gheeeee
=P

*peace*

Comments

  1. biasa ler...dah nama makan gaji kan...tak kerja tak berasap lak dapur kat rumah, kata orang tua dulu dulu kan....

    ReplyDelete
  2. yes...i mmg tak bole duk diam kt umah...bole sawan dibuatnya...klau dh workaholics tu mmg nk keje je...x bole dok diam ;)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts