Sabar Aja Lah...

hari ni hari sakit sedunia...
hehehe sebab nya...
hari ni aku sakit (dah pegi klinik & ambik ubat tengah hari tadi)...
senior aku pun tak berapa sihat (batuk batuk...banyak makan limau la tuh)
boss aku kena migrain...
(hehehe tu mesti pikir malam tadi apa nak bagi aku hari ni...perasan sangat kenapa lah izan ni =P)
dah habis semua orang dalam ofis ni tak sihat...

bila badan tak berapa sihat...
kesabaran pun agak tipis...
dan aku ni pulak tak reti nak marah marah orang...
jadi senang lah orang nak tengking tengking...
ingat bila suara tu kuat merdu sangat lah yer...
(aku sembur gak orang ni...terus bisu lah pulak...hehehe)

td dapat call...
entah makhluk mana yang call...
takut plak tu nak kenalkan diri...

phone conversation:
aku: hello good afternoon red zephyr studio...
caller: who is this...can i help you...
aku: (ek???...confius sapa yang buat call sebenarnya ni...rasanya phone ofis ni yang bunyi aku yang jawab call)...sorry sir...
caller: WHO IS THIS ON  THE LINE...
aku: (waaah! nak marah lah pulak) this is izan speaking...what can i help you sir...
caller: YOU CALL ME...YOUR NO. APPEAR ON MY MOBILE PHONE...WHAT DO YOU WANT...(kurang sopan sungguh ayat & intonasi suara tu yer)
aku: i'm sorry sir...let me ask my colleague either anyone call you...by the way may i know whats is your name sir & from where?
caller: WHERE IS THIS...WHAT PLACE IT IS...
aku: this is red zephyr studio sir...
caller: (dengan suara yang makin kuat) WHAT...WHAT COMPANY IS THAT...
aku: (dah makin terasa terhina dah ni...aku pun up kan sikit suara aku...) THIS IS RED ZEPHYR STUDIO...AN INTERIOR FIRM...
caller: oh oh sorry i think i have press a wrong no....
tooot tooot tooot....(belum sempat nak cakap apa apa terus dia putuskan talian...sendiri terasa malu lah tu)

heeeey manusia engkau dah kenapa yer buat call macam ni...


tak pasal pasal temperature aku naik...
wahai sang caller cuba lah cakap dengan budi bahasa yang sopan...
nasib baik short conversation, kalau tak memang kena sembur kaw kaw dengan aku ni...
mujur la aku ni ada sifat penyabar...(penyabar ke...=D)


*mata dah makin kuyu dah ni...hari ni aku memang tak nak buat apa apa n3...tak larat kot...dah brapa kali aku terpejamkan mata depan PC ni...mujur boss tak ada...Zzzzzzzzzzzzzz*

*salam*

Comments

  1. make sure rehat bebanyak tau.....kang tak pasal pasal, sakit lagi...siapa yg susah....

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts