Hari Minggu...Masak.

rasanya dah agak lama tak memasak...
jadi hari ini aku merajinkan diri untuk masak...
hahaha...nak masak pun ke tunggu rajin...
kiranya ni tengah rajin nak masuk dapur...

memandangkan adik bongsu aku balik bercuti...
dan semua ada (4 orang semuanya adik beradik ku) berkumpul di rumah ni...
tu yang rajin aja nak masak untuk makan tengah hari ni...
walaupun hanya 4 orang adik beradik tapi susah nak kumpul bersama...

ok mula tu jenuh gak lah dok fikir nak masak apa...
dalam peti sejuk cuma ada udang & ikan aja...
sayur pun ada gak...
rasanya cukup lah tu untuk buat lauk tengah hari ni...
udang aku buat masak gulai lemak cili api...
ikan masak sweet sour...
sayur buat goreng aja...
haaaa....telur pun ada...so buat telur dadar lah...

"mummy kuah udang ni sedap sangat lah...maman nak tambah nasi lagi," kata si adik...
"sedap ke maman...hehehe thank you thank you sayang..." bangga aku...ahakss
"maman tak payah nak puji sangat mummy tu...tengok mummy dah kembang dah..." kata adik aku si ateh..
eeeleeeeh...jelous lah tu si ateh ni...

ok lah tu kan...masakan aku hari  ini berjaya & memenuhi selera semua orang....sebab semua makan bertambah...
taaadaaaa...ni lah hasil masakan aku hari ini...


*hehehe perut dh kenyang apa lagi...tidur laaah jawab nya...ooppsss solat zohor dulu...lepas post n3 ni baru lah titun... =) *

*salam*

Comments

Post a Comment

Popular Posts